Weer laatste loodjes - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Aleid & Rik - WaarBenJij.nu Weer laatste loodjes - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Aleid & Rik - WaarBenJij.nu

Weer laatste loodjes

Door: keesera

Blijf op de hoogte en volg Aleid & Rik

06 Juli 2012 | Spanje, Barcelona

Waren de laatste dagen in Hoorn laatste loodjes, nu voelen we die weer. We zijn dan weliswaar in het water en in de haven van Villa Olympic, de medewerkers van de boatdoctor hebben nog veel werk te doen. Vooral de riggers zijn voortdurend bezig met de mast en tuigage. Alle apparatuur wordt aangesloten en dan komen de gebreken van jarenoude kabels ook naar voren. Het duurt ons langer dan ons lief is: we willen ons huis terug!. Op een boot staat de privacy al snel onder druk, maar met vier zwetende Spanjaarden erbij wordt het tolerantieniveau snel bereikt. De mast heeft veel verf verloren bij het plaatsen door de kraan. De verf op het aluminium blijft te zacht ondanks de harde primerlaag. We zullen zo af en toe wat bij moeten schilderen om de mast, giek en spiboom netjes te houden.
Het plaatsen van de letters van de naam was weer een stap richting “onze boot”. We voelen ons wel een vreemde eend in de bijt tussen de snelle en gelikte boten met de rafelige Que sera letters. Onze “woonzeiler” krijgt langzaam maar zeker vorm. Met een andere naam zal de boot ook nog gedoopt moeten worden. Liesbeth en Fred hadden al de champagne meegegeven voor de doop. Gelukkig hebben we die nooit koud gelegd, anders waren de bubbels al vervlogen. We besluiten dat Aleid de boot doopt op het moment dat het water wordt geraakt. Toen bleek dat glas harder is dan aluminium. Gelukkig dat een goed idee toch de champagne over de Que Sera deed vloeien met alle wensen van een behouden vaart (http://youtu.be/vf6X0PonOTk ).
In Port Olimpic komen Daan en Sophie logeren en Barcelona “doen”. Heerlijk gezellig dat ze er zijn en natuurlijk de post mee om de administratie te doen. Na het werk van de riggers is het wel nodig een testvaart te maken om te kijken of de zeilen goed draaien, de stagen de mast houden en of alle apparaten hun werk doen. Die dag gaan we zelfs een paar uur voor anker om te zwemmen. Een mooie dag was het.
Op 25 juni is kleinzoon Koen 1 jaar geworden. We maken een filmpje, maar de internetverbinding is niet goed genoeg om het vlekkeloos over te seinen. Desondanks zijn we trots op onze goedlachse en lieve kleinzoon. Het zal hem nog niet veel deren
Daan en Sophie gaan weer naar het barre moederland en voor ons is het tijd om Barcelona achter ons te laten en naar het oosten te varen om via de Golfe du Lion naar Italie te gaan. Vastomlijnd zijn de plannen niet maar de kinderen die ons bezoeken geven de ‘ankerposities’.
Via Mataro, om de buitenboordmotor te laten doorblazen wordt het Blanes. Het weer verslechterd echter snel, dus eindigen we in el Masnou. De volgende dag was een fantastische zeildag met een windje 4. Que sera zeilt echt lekker.
Que sera ligt in Blanes langs de kade. Als we aankomen lopen hebben we vol zicht op onze boot. We vinden haar mooi en zijn trots op het werk dat we verricht hebben. We komen nu echt thuis.

• 06 Juli 2012 - 10:05

Marieke:

Wat heerlijk dat jullie nu op zee zijn!! de boot ziet er prachtig uit, Aleid heeft zeker poetsles van Ben gehad :)

• 06 Juli 2012 - 10:37

Inez En Claas :

Leuk om wat mee te kunnen leven met jullie reis. Inez heeft heel wat mijltjes in de "Mediterannee" afgezeild en leeft erg met jullie mee.
    Ik ben bijna overboord gespoeld door een grote golf toen ik 4e stuurman was op de "Tomini" van de Rotterdamse Lloyd.
    Herinneringen dus voor ons allebei.
    Behouden Vaart !!!

• 06 Juli 2012 - 12:59

Tante Nel:

leuk om weer van alles te kunnen meebeleven. Que sera ziet er prachtig uit , mooie lijn!
    geniet ervan ,maar "doe wel voorzichtig".

• 08 Juli 2012 - 13:23

Maryse En Dyan:

Ha lekker.....eindelijk zeilen! Volgens mij 2 maanden hard werken...maar dan heb je ook wat! Leuk hoor om jullie te volgen op deze manier: met verhaal, foto's en filmpje. En wat is ie mooi geworden!
    Veel vaarplezier!

• 08 Juli 2012 - 15:48

Omi:

Nu eindelijk aan de èchte reis begonnen !
    Leuk om van Daan en Sophie een ooggetuige verslag te krijgen !

• 08 Juli 2012 - 15:57

Janke:

Jullie hebben het wel verdiend om nu echt aan het zeilen te zijn. Het is hier nat....dus jullie missen hier niets! Veel plezier! De Algarve is denk ik net de verkeerde kant op voor jullie, toch?

• 08 Juli 2012 - 19:44

Lisan En Cees:

Jullie zijn nu écht begonnen, wat fijn! Maken jullie nog wat foto's van de boot, (binnen- en buitenkant)? Wij sneue landrotten met enkel een kampeerbusje zijn erg nieuwsgierig. Veel liefs en genietze!

• 10 Juli 2012 - 08:20

Mariette:

Mooi om alle foto's en verhalen te zien.

• 10 Juli 2012 - 20:14

Anjo:

Eindelijk zeilend de haven uit naar Italië! Wat zal het een voldoening gegeven hebben, je prachtige opgeknapte drijvende ' huis' zo heerlijk door de golven voelen glijden. Ik hoop dat jullie inmiddels Een veilige haven in Italië hebben bereikt. Veel liefs en geluk

• 15 Juli 2012 - 13:34

Inez En Claas :

Inez werd helemaal enthousiast en viste haar magazines uit de kast, waarin zij en haar overleden man artikels schreven over hun ervaringen. Ze hebben Monaco aangedaan en daarna naar Italie , Elba,Majorca,Sicilie,door Straat Messina en naar Corfu en andere plaatsen daar, verder naar diverse havens in Turkije. We leven erg met jullie mee!!
    Bon Voyage !

• 29 Juli 2012 - 12:34

Henriette:

Hoi allebei,
    sei arrivate in Italia ?
    ben een tikkeltje jaloers, dat begrijp je.Als je langs de kust van Italie rijd is het al een prachtig gezicht om naar de zee te kijken en bootjes te zien varen en nu doen jullie het per schip.Dat geeft een heel ander perpectief en beleving. En dan sávonds met al die lichtjes, jullie op de boot met een procecco en een stuk pizza bianco met rozemarijn....heerlijk!
    Un biacio per due