Winterslaap - Reisverslag uit Marina di Ragusa, Italië van Aleid & Rik - WaarBenJij.nu Winterslaap - Reisverslag uit Marina di Ragusa, Italië van Aleid & Rik - WaarBenJij.nu

Winterslaap

Door: Que Sera sera

Blijf op de hoogte en volg Aleid & Rik

23 December 2012 | Italië, Marina di Ragusa

Van een echte winter kan in Zuid-Sicilië niet gesproken worden. Al is het weer regelmatig onstuimig ,met veel wind, barre temperaturen komen niet voor. Het kwik blijft overdag rond de 15 graden hangen; uit de wind en in de zon kan dat nog erg aangenaam zijn. De cruisers wachten samen op de betere zeiltijden en tot die tijd is het jezelf bezighouden met de klussen aan de boot en de dagelijkse bezigheden. Vergeleken met het vaarseizoen hebben wij niet het gevoel veel mee te maken. Geen zoute verhalen dus. Daarom deze keer alleen wat foto’s van hoe wij onze dagen vullen.

• 24 December 2012 - 07:46

Inez & Claas:

Hallo nicht en Rik
    Dank weer voor jullie photo-reisverslag. En dan natuurlijk eerst morgen een fijne Kerst (warm en oninteressant zoals wij dat hier ieder jaar hebben!!) en een heel goed 2013.
    Wij hebben momenteel hier in Durban zo'n 30 C en dus geen sneeuw
    Volgende maand, de 15e, komt jouw Moeder (mijn zus) hier aan om even een paar dagen "bij te praten".
    Echt iets om naar uit te zien
    We wensen jullie een goede overwintering en tot de volgende nieuws brief
    Hartelijke groeten
    Inez en Claas

• 24 December 2012 - 11:14

Tantr Nel:

Toch leuk om weer iets te horen en te zien.Vooral hoe koud het dus kan zijn daar op die Etna.Alle foto's heel herkenbaar.
    Dank je wel voor het originele kaartje met goede wensen ,die ik jullie ook van harte toedenk.
    Veel liefs en blijf genieten.

• 24 December 2012 - 12:29

Bernarda Amsing:

Hoi Aleid en Rik
    Weer dank voor jullie verslag, ondanks dat het als komkommertijd voelt voor jullie. Altijd mooi om iets van jullie avionturen mee te beleven. Moeten jullie nog lang geduld hebben voordat de boat weet voortdendert? Ik wens jullie fantastische feestdagen en 2013. Ik maak het best, gewoon lekker doorgaan en genieten.
    H gr Bernarda

• 26 December 2012 - 11:55

Marijke De Kool:

Hoi Aleid en Rik,
    Leuk dat jullie wat foto's hebben geplaatst!
    wat voor jullie inmiddels "gewoon" lijkt is toch wel heel bijzonder als je het hier in onze wintermoesson aan het bekijken bent!
    Ook komend jaar veel vaarplezier toegewenst en een behouden vaart!
    Groetjes en een dikke zoen. Marijke

• 02 Januari 2013 - 11:19

Jonne:

Leuke foto's hoor!!

• 31 Maart 2013 - 13:35

Henriette:

Hoi en ciao,
    Ik denk zo maar dat jullie in het zuid sicilie ietsje warmer hebben dan wij! Het is zelf zo koud geweest van nacht dat het min 8, de koudste nacht was in honderd jaar(30 maart) en met de zomer tijd, jawel, ook nog nooit gebeurt!!!
    Ook nog geen paas haas gezien die met mand paas eitjes op weg is, wel met sneeuw ballen.
    Dit is de opsomming van onze Paas in de Lage Landen.
    De grond is zeker zo hard dat de tuinier het ook laat afweten.Een tranendal in tuinbranche!Er lopen af en toe mensen met een Franse geranium de winkel door,naief toch,maar ik laat ze lekker doorlopen.
    Onze vriend Mike en Sas waren vrijdag in de winkel en je krijgt de hartelijke groeten van allebei.Het gaat heel goed met hem en ze wonen nu al weer twee maanden in de midden Beemster, geheel naar hun zin.
    Wij gaan ons klaar maken om te gaan hartlopen, ik loop nu al 11 kilometer uit met gemak.
    Tot gauw
    Henriette en Andre XXXX